W czasie zapisu CVR o 8:21:26 jest słyszalny alarm(po usunięciu szumu i wyciągnięciu dżwięku) - 4 dżwięki 3 sekundowe/zmienna modulacja dżwięku
- 1 dżwięk/czas trwania 3 sekundy
- przerwa 5 sekund
- 2 dżwięk/ czas trwania 3 sekundy
- przerwa10 sekund
- 3 dżwięk/czas trwania 3 sekundy
- przerwa 5 sekund
- 4 dżwięk/ czas trwania 3 sekundy
To co dzieje się na pokładzie ma się nijak do korespondencji radiowej - brak zgłoszenia o problemie przez pilotów(???).
Z tła słychać podniesione głosy, jednak przyciszone są głosy w kokpicie.
Tu ten fragment(skonwertowany w wav- nie trzeba pobierać, można odsłuchać/zalecam użycie słuchawek i zwiększenie głośności)
http://www90.wyslij-plik.pl/pokaz/807532---jx7a.html
Czy użyto radiostacji ratunkowej ARMSP i transpondera?Czy usunięto" niewygodne" kwestie z korespondencji radiowej, bo nie pasowały do wersji CFIT-owej i dokonano manipulacji w zapisie CVR?
O brakach w korespondencji radiowej pisałam już w swoich wcześniejszych notkach.
Ciekawe co zawierają zapisy z Tu154m101 z nasłuchu radiowego od służb z Łotwy i jak się mają do zapisów przedstawionych w CVR- materiał MAK i polskie zapisy?
Powinny obejmować zapis radiowy TU154M101, Jaka40 i wieżę w Smoleńsku.
Czy poznamy pełen zapis( jaki czas obejmuje przekazany zapis?) i w jakiej formie, dżwiękowej,czy w formie pisemnej jako stenogram ?
W materiale przedstawionym przez TVN użyto sprytnej sztuczki nakładając zaszumienie, aby nie było słychać tła.
Tak wygląda odczyt tego fragmentu w ostatnim oficjalnym stenogramie( napisano że słychać następujące kwestie-?)Oczywiście "kwestie z kapelusza" wzięte.
8:21:26- ?
8:21:29 - Nic nie widać.
8:21:32- Niezrozumiałe
8:21:41 - Warunkami atmosferycznymi panującymi na lotnisku.
8:21:46 - O której musza być?
8:21:48 - dropout(złe przyleganie tasmy do głowicy)
8:21:49 - dropout
8:21:50 - dropout
Tak "obrobiono" cyfrowo dżwięk nakładając częściowo szum, aby ukryć to co nie pasuje do wersji CFIT i wskazać winę pilotów.
Komentarze